Tailsweep topp

Sunday 24 July 2011

porslinsprojekt


Mitt  porslin har alltid spretat åt alla håll, men så fick jag en idé om hur jag ska kunna knyta ihop det hela. Så i sommar letar jag udda porslin (har gjort ett litet köp, men hoppas på fler fynd), har beställt lite nytt och väntar på Einars ersättare (han kom i tusen bitar nämligen).

 Så tills vidare bjuder jag på några härliga inspirationsbilder av koppar och fat..

pics: via Valdirose
Glasflaskor står också på min fyndlista! Så vackert i fönster, tycker jag.

4 comments:

  1. Är så med på din linje att blanda porslin- blir så personligt och supercharmigt! Och glasflaskor älskar jag har en liten samling som är på väg att bli större....;) Kram J

    ReplyDelete
  2. Härliga bilder på fint porslin!
    Älskar färgerna.
    Här hemma blandas det också en massa. Loppis, höganäs, tineK, marrokanskt mm mm. Tycker det gör det mer personligt.

    Trevlig söndag
    MNadde

    ReplyDelete
  3. Jag är just nu ínne på att blanda vinglas. Det är så charmigt att blanda former och färger. Man ta det glaser eller koppen till det humöret man är på för dagen,hihi.

    Fina bilder du bjuder på idag!
    kram CC

    ReplyDelete
  4. Jag håller helt med dig.. ! Jag har alltid varit så velig när det kommer till porslin och köpt lite hipp som happ. Nu är jag också sugen på att blanda. Det ser så snyggt ut i hyllan! Tack för fina bilder och tips!

    Loves from Blackbird.blogspot.com

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.