Tailsweep topp

Monday 18 July 2011

washed wood

Det här sommarhuset på Shelter Island, New York, skulle lika gärna kunna vara skandinaviskt, eller hur!? Ljust med rena fina linjer, men det är faktiskt ett brittiskt par som äger det. Så fint med obehandlat trä, eller drivved i inredningen på ett sommarställe. (Jättenöjd med mitt nya sideboard i drivved hemma i hallen också).

Jag älskar kartor och sjökort, och ovanför mitt skrivbord i stan hänger ett sjökort från 50-talet från mina föräldrars sommarhus. Egentligen skulle jag vilja ha en moodboard där, som alla andra bloggare :), för mina idéer och inspiration. Men sjökortet håller jag så kärt, och det ger ett rent uttryck som på så sätt inspirerar mig till kreativitet. Så det får hänga kvar. Tills vidare.

Jag gillar det här röriga men luftiga kontoret. Snygga hyllor. Och så den älskade Y-stolen som stått på min önskelista sedan tonåren! Vi valde Eames-stolar till köket istället, men en udda liten Y-stol drömmer jag fortfarande om. En vintage att slänga kläder på i hallen kanske.. Inspirerande bloggen Stil inredning & design visade massa fina bilder på Y-stolen häromdagen, som ni kan se här.

Underbart! Sjökortet kanske åker ändå..

pics: Ditte Isager via House Beautiful
Rent och enkelt badrum helt i min stil. Träinslagen för in värmen i rummet som ändå känns svalt och fräscht.

7 comments:

  1. great shade, goes perfectly with white... nice post!

    ReplyDelete
  2. Men du jag är ju på jakt efter ett tvskåp/bänk, och där på en av bilderna- står ett hett objekt....undrar jag vart det kommer ifrån??? Kram Johanna

    ReplyDelete
  3. Underbar blogg. Dina bilder är inte som alla andra. Du har verkligen en egen skön stil!!!

    kram CC

    ReplyDelete
  4. Det var fint - och jag är också alltid svag för kartor, sjökort och jordglober! :-)

    ReplyDelete
  5. tinajo, jag tror vi är en grupp människor som är kartor/sjökort/jordglob-älskare. Det är speciellt.
    Ulrika

    ReplyDelete
  6. Har själv ett " moodboards" med bilder vid arbetsbänken men hade lätt bytt ut det mot ett kärt sjökort. Man vill alltid ha det man inte har...

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.