Tailsweep topp

Monday 28 November 2011

om granar


Jag hittade ett nytt danskt familje- och livsstilsmagasin på Pressbyrån, Kids Cover. Det var den söta familjen på framsidan som fångade min blick, och man kan väl säga att den är som Mama men mindre färgglad och snyggare. Lite mer dansk lyxboho.. :)



Vi inspireras alla av de glesa danska granarna i inredningsreportagen, ofta placerade i en korg.. Men den här stackaren är ändå lite "overkill" i genren.. Jag tycker den kanske skulle fått stanna kvar i skogen, med snötäckta grenar tillsammans med de här vackra kompisarna..
Jag är själv uppvuxen med en granperfektionist (hej pappa!) och jag förvånas också över att ingen kommenterade att den här granen har två toppar. Jag hade nog inte kunnat hejda mig utan friserat den och klippt av en av dem :)


pics: seventeendoors

Förra året hade vi levande ljus i granen, och det var riktigt stämningsfullt! Jag hittade gamla vackra ljushållare på loppis, och kompletterade med några nya från Årstiden. Ett tips, men det gäller att hålla ett öga på den hela tiden.. 


Här skiner solen, och tur är det, då förskolan har stängt för utvärdering idag. Så vi åker till Nk för att titta på julskyltningen..

Ha en underbar vecka!!



7 comments:

  1. haha jag tänkte precis som du, den där granen var lite...tja..inte så snygg iallafall :)

    men levande ljus i granen, det låter lovely det! skulle tyvärr inte funka hos oss (än på ett par år)

    ReplyDelete
  2. Jag gillar också den tidningen. Köpte den i Köpenhamn och blev glad då jag sen såg den på Presstop. Kul med ett nytt nr nu.
    Är också uppväxt med en granperfektionist till far, men det ska vara jämna kraftiga granar där, ej såna spretiga danska :)

    ReplyDelete
  3. Åhh vad jag är glad att du inte skrev att du gillade den granen!! Hihi..Såg bilden och tänkte snabbt..åhh nej..säg inte att hon gillar den..;-) Men du kände just som jag,eller jag som du.. den hade gott kunnat stanna i skogen..ibland blir det lite väl "over the top" på vissa saker. Blev i alla fall nyfiken på tidningen, måste jag kolla in vid tillfälle! Ha det gott! :-)

    ReplyDelete
  4. Jag tycker inte att det gör så mycket att granen inte är helt perfekt. Jag är också uppväxt med en granperfektionist. Det har varit dom år då vi satt in granen och mamma inte tyckt den varit bra,utan vi har fått åka och köpa en ny. Jag har en snäll pappa.
    /Anita

    ReplyDelete
  5. ha ha, jag misstänker att granen nog kan vara upphov till en rätt trist stämning i många hem precis före julafton.. :)
    Tack för otroligt roliga kommentarer!!

    ReplyDelete
  6. Åh, den söta familjen är ju min idol - bonden Frank från Hundra procent bonde!
    Verkar vara en trevlig tidning och jag tycker faktiskt att den där granen har nåt visst i all sin snedhet. Snygg skulle jag inte kalla den, men ganska rolig. :)

    ReplyDelete
  7. Ja, jag har förstått att de är en tv-kändisfamilj, som inspirerar danskarna till ett enklare liv (på landet).. Går det att se på svensk tv?
    Och vet ni, ju mer jag tittar på den där granen ju mer börjar jag faktiskt gilla den. Den ser lite ut som den dansar.. :)

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.