Tailsweep topp

Tuesday 22 May 2012

galleristens hem

 

Visst syns det att det bor en gallerist här? Sara Lysgaards vita ljusa radhus norr om Köpenhamn framhäver verkligen hennes privata konst på bästa sätt. Jag älskar dessutom matbordet i design av Cecilie Manz.
 
 

Jag skäms lite över att säga det, men vi har två Jetson-stolar i källarförrådet. De kom med mannen, och när jag ser dem så här på bild tycker jag verkligen att de är fina. Men de är inte "jag". Jag har försökt, men näe.. Kanske med ett grått lurvigt isländskt fårskinn slängt över.


Jag gillar verkligen konsten som hänger i Sara Lysgaards hem, och det får nog bli ett besök på hennes galleri Jules Julian vid nästa besök i Köpenhamn. Bordet DLM från Hay har jag tänkt ska bli soffbord på landet, då det är så enkelt att flytta runt. Men jag tänkte för ovanlighetens skull inte köpa ett vitt eller svart, utan någon annan färg. Men vilken?

pics: Line Klein via fri.dk
 
Ännu ett litet träbord från Rue Verte Plus (Köpenhamns-tips). Superfint!




4 comments:

  1. Satt i morses och dreglade över detta Danska underbara hem, och funderade på att göra ett inlägg men fanns andra som gjorde det så bra så;) hihi kram Johanna

    ReplyDelete
  2. Oj oj oj så snyggt. Måste titta igen...

    ReplyDelete
  3. Tack tack tack för alla dessa underbart inspirerande bilder. Nu fick jag iallafall fem nya idèer till mitt hem :)

    KRAM

    Ida&Nike

    ReplyDelete
  4. What a light in that house, and the art. Stunning!

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.