Tailsweep topp

Tuesday 18 December 2012

another nice table

pic: Martin Löf via Emmas designblogg

Ett annat bord som jag sneglar på är det här från Asplund, och bilden är från just familjen Asplunds hem. Kika in hos Emmas designblogg där det finns fler fina bilder därifrån.
Tavelväggar är ju alltid fint, och igår printade jag ut massor av bilder på barnen, som ska hängas upp på väggen på vårt ställe vid havet. Så fint! Jag har dock aldrig varit förtjust i Ikeas bästsäljare Ribba (för klumpig för min smak), men nu finns det en annan ram som heter Strömby, som jag tycker är helt ok. Kommer i silverfärgad eller svart tunn ram, och finns i flera storlekar. Tips!

2 comments:

  1. Jättesnyggt bord. Kul att någon annan inte heller är särskilt förtjust i Ribba. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. O Ribbas passepartout är så gulaktig att man kan inte ha dem mot en riktigt vit vägg.. Åhléns ramar är faktiskt helt ok, och deras passepartout är kritvit. Jag har gjort en liknande tavelvägg som den på bilden här, av deras ramar. tips igen.
      Ulrika

      Delete

Note: only a member of this blog may post a comment.