Tailsweep topp

Friday 1 March 2013

chez anna z


Ett av de hem som inspirerade mig allra mest under 2012 var chefredaktören för Allt i hemmet, Anna Zethraeus nya hem på Dalagatan i Vasastan. Nu ligger det ute till försäljning, och tänk om man kunde köpa det möblerat och klart! Helt perfekt.


En kompis till mig skilde sig tråkigt nog förra året, och hon fick en enorm kick av Anna Z och hennes hem. I hennes nya lya satt en bild av just det här köket upptejpat på köksväggen, när jag kom förbi för en titt medan hantverkarna arbetade. Och visst är det toksnyggt!? Jag älskar det gråmålade golvet.


Vackert.


Visst kan barn dela rum, långt upp i åldrarna. Jag tror bara det är positivt. Vi slog delvis till på vår våning just för att det fanns två små barnrum, men idag hade jag hellre velat ha ett jätterum a la Madicken till dem. Och med dagens prisbild i innerstan kommer nog fler och fler barn få dela rum.


Ni har väl förresten inte missat Anna Z: blogg hos Allt i hemmet (som blivit så bra sen hon tog över).
 
pics: ESNY

Och till våningen hör en supermysig uteplats! Det börjar ju bli med Anna Z som med Filippa K, nu vill man ju se nästa fina hem!:)
 
Det var dagens dos inspiration här, och imorgon ska ni få se en annan våning som vi faktiskt budat på! Fin kväll alla!
 


4 comments:

  1. Det har känts i hennes krönikor som om hemmet var allt för litet redan från början. Undrar vart hon ska flytta denna gång?! Vi lär bli varse!

    /Karin LG

    ReplyDelete
  2. Ja, det hoppas jag! Fin helg!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hon ska flytta till nåt ännu mindre!!! Eller "kompaktsmartare" som hon kallar det!

      /Karin LG

      Delete
  3. Hoppas du delar med dig av möblerna. Jag tar gärna det stora skåpet. Kram Anita

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.