Tailsweep topp

Sunday 10 March 2013

old style kitchen


Jag tycker det är lite sorgligt att alla numera flyttar runt sina kök i sekelskiftesvåningarna, från ett litet rum mot gården ut till fina matsalen mot gatan. Själv tillhör jag de skyldiga, dessutom. För helst skulle jag vilja ha ett litet fint arbetskök där jag kunde bränna mina pajer, och misslyckas med mina såser för att sedan torka svetten i pannan, lämna kaoset och gå ut till gästerna i matsalen med ett stort leende som om ingenting hade hänt. Men med dagens bostadspriser måste man tyvärr optimera planlösningen.

pics: Per Jansson Fastighetsförmedling

Det här köket känner ni kanske igen från Sköna hem, och kika in här så kan ni se hela hemmet som ligger ute till försäljning. Visst har vi sett det förut? :)


6 comments:

  1. Hey there,
    just found your blog and its truly fantastic :) Thank you for the inspiration xx

    Piret

    ReplyDelete
  2. Oh så fint! Verkligen mysigt!

    ReplyDelete
  3. Hej, det är Sköna Hems Charlotte Pettersson som bor där. Fint!!

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.