Tailsweep topp

Sunday 1 December 2013

1st of advent by the sea


Jag har inte hunnit uppdatera alls i helgen, och nu får ni hålla till godo med några gryniga instagrambilder.. Igår efter tjejernas julavslutning på gympan, fräste vi iväg till vårt ställe vid havet. På vägen stannade vi på en loppis och köpte en julskiva (med the one and only Christer Sjögren :) för 10 spänn och när vi svischade upp genom Roslagen började det snöa. Vilken julfeeling vi hade där i bilen en stund! När vi kom fram hängde vi upp ljusslingor i en stor en, och tände maschaller. Myysigt! Och i morse när vi vaknade flödade vår lilla stuga av solljus!
 
 
Renhornet julpyntades..


..och vi gick på jakt efter en adventsgran till bänken i köket.

pics: @seventeendoors

Det blev en picknick på stranden istället för adventsgran. Observera tjejernas coola beach-stolar som jag köpte på Rustas rea för ett par år sen (tror de återkommer varje år). Tips!
 
Härligt att komma tillbaks in i värmen och baka pepparkakor och dricka glögg. Jag måste säga att det bästa med ett sommarställe är att åka dit just när det inte är sommar! :)
 
Hoppas ni alla har en riktigt mysig första advent!
 
 

1 comment:

  1. Vilken längtan jag fick till vårt lilla lilla torp när jag ser dina bilder :) Mysigt att fira advent på landet!

    Anna
    www.annasljusarum.blogspot.se

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.