Tailsweep topp

Sunday 9 February 2014

a danish chalet


Ni som följer med här regelbundet vet ju att vi spenderar rätt mycket tid vid vårt ställe vid havet, oavsett årstid. Efter jul beslutade vi oss för att stanna i stan mer, då vi kände att livet i stan blivit lidande. Tjejerna har gymnastik på lördagsmorgon och söndagarna startar vi med skidskola. Dessutom kände vi att vi inte hann med sociala aktiviteter. Å ena sidan är det så skönt med miljöombyte och det enkla livet på landet, men att stå med fulla tvättpåsar på söndagskvällen kan också skapa stress inför den nya veckan. Svårt det där, att hitta balans. Hösten är min favoritårstid, så då vill jag vara där så mycket som möjligt, men i det här slaskvädret kan det vara skönt att stanna i stan och gå på museum eller bio istället. Och komma ifatt lite.


Vi inledde dock söndagen med utomhusaktiviteter här i stan, skidskola i spöregn klockan nio i morse. Jag har fortfarande inte tinat upp, utan hasar runt här hemma i underställ. De här bilderna från en timmerstuga norr om Köpenhamn (som vi har sett tidigare i sommarskrud i svenska magasin) passar mitt "mood" alldeles perfekt idag, då jag faktiskt längtar ut till vårt ställe vid havet. Önskar jag satt vid den öppna spisen där nu.. Men innan vi hinner åka dit blir det en sväng till värmen. Det ska bli rätt skönt det också!

pics: Birgitta W Drejer via

Igår åt jag min första semla i år, och jag måste nog ha en till idag..

Ha en mysig söndag!




No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.