Tailsweep topp

Tuesday 15 April 2014

a dark mix


Inga gula glada påskbilder här inte, utan en mix av de bilder som jag "gått igång på" under senare tid.


Jag fullkomligt älskar den här vindsvåningen (se mer här), och färgerna/stämningen i den.

 
Enkelt och snyggt i fönstret. Varför komplicera det hela. De där söta små skålarna har jag också här hemma, fast i svart. Dagens tips!
 
 
Grått och mässing. Mmm. Finlampa från Kavalier.
 
 
Fönsterna i Pia Ulins studio.
 
pics: 1-2 Johan Sellén 3. via 4. Kavalier 5 Pia Ulin 6 via Maison Hand
Och så drömsoffan.
 
Nu tror jag faktiskt att jag ska ta och provmåla lite här hemma med den perfekta nyansen av "stålblågrå" från Farrow & Ball
 
Med detta passar jag också på att önska er alla en Glad Påsk för snart inleder vi vårt firande, och därmed blir det kanske lite glest mellan inläggen här.
 
Wishing you all a Happy Easter with these images that inpire me a lot at the moment!
 
 


3 comments:

  1. Nydelige fager i dette hjemmet.
    Jeg ville bare byttet ut den blå sofaen, addet noen store grønne planter og vi snakker perfekt :)

    ReplyDelete
  2. Snyggt och den lampan i fönstret 👌👌läcker.
    Eva

    ReplyDelete
  3. Inspirerende som alltid! Elsker stemningen på bilde nr 5 og Thonets stol
    er så fiiiin ;o)
    God påsk ;o))

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.