Tailsweep topp

Wednesday 9 April 2014

a lost trolley and nice styling by Lotta Agaton


Ja, vad var det då jag skulle iväg och titta på hos Garbo Interiors idag? Jo, för länge sedan stod jag och fingrade på just den här vintage-vagnen och tänkte att den skulle vara perfekt hos oss i ett hörn av vardagsrummet som känns som en "död" yta. Men den var inte direkt billig, så det blev inget köp. Sedan dess har jag tittat på annat, men inte hittat något lika fint. Ja, till slut tänkte jag att när man verkligen inte kan komma över något, kanske man borde unna sig..
     Så dök den upp igen på den här bilden, styling av Lotta Agaton för Åhléns. Ångest. Jag måste ha den! Ner på Garbo alltså, och tror ni den fanns kvar!? Nej, inget lyckligt slut på den här historien. Den var såld sedan länge, och många hade hört av sig efter att ha sett den i Åhléns-kampanjen, och ställt sig på väntlista för en liknande. Det gjorde jag också. Men det är bara det, att det är exakt den finingen jag vill ha. Trist historia.


Så fin kampanj hos Åhléns "Älska vardagen", alltså stylad av bästa Lotta Agaton och bilder av Mikkel Mortensen. Mycket snyggt som är som gjort för vårt ställe vid havet, och till bra priser. Som exempelvis:


Serveringsbräda i marmor för under ett par hundralappar. I like.


 Pallen Fia.


Mattan "Wave" skulle passa alldeles perfekt i vårt kök på landet.


Det här skulle våra tjejer gilla; "Jumbo välta torn spel". Och deras mamma gillar snygga icke färgglada spel. Win win, med andra ord. 
En hängstol har jag varit på jakt efter länge. Den här går på under femhundringen. Tips!

pics: Mikkel Mortensen, Styling Lotta Agaton for Åhléns

Mysiga plädar i bomull behövs alltid i soffan.
Ja, nu får jag deppa lite över min förlorade vagn, och skulle ni ha tips på något liknande får ni gärna hojta till! :)

2 comments:

  1. Åh, jag känner igen den där känslan när någonting har gått en förbi och man bara har sig själv att skylla :-) Superirriterande! De här med tevagnar verkar ligga i tiden, häromveckan köpte jag en liknande 1930-talsvagn i metall men med avtagbara brickor i mörkt trä. Hittade den på Millicent Living i Skrapan. Gillar den affären, lite mer blandat vintagesortiment men med guldkorn. Och inte lika dyrt som Garbo, vagnen kostade 2500 kr vilket jag tycker var helt OK. Hursomhelst önskar jag dig lycka till i jakten!

    ReplyDelete
  2. Riktigt fina bilder. Fint samarbete!

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.