Tailsweep topp

Friday 11 April 2014

sleeping beauty


Ja, det här är inget försenat aprilskämt, och med risk för att skrämma iväg några läsare som gillar vitt och fräscht kommer här några bilder från det hem som berörde mig mest i dagens hemnet-skörd. Tänk att få återställa denna skönhet till sin forna glans.


Så få våningar i Stockholm med själ kvar. Letar efter en med den rätta känslan.


Jag älskar idén med sekelskiftesvåningar, att ha ett arbetskök där man kan bränna såsen vid, börja om, rätta till håret och sedan gå ut till gästerna i en tjusig matsal och låtsas som allt är under kontroll.

pics: via Per Jansson Fastighetsmäkleri
Här hittar ni hela våningen, som med några enkla justeringar kan få en ännu bättre planlösning, dessutom. Men jag tror att jag kanske bli ensam om att blogga om den!? :)
 
Äntligen fredag och den avslutas med lite AW på stan, alltid trevligt.
 

7 comments:

  1. A perfect title.
    I love this apartment. <3

    ReplyDelete
  2. Magiskt! Man kan riktigt se hur mycket historia och själ som finns i lägenheten. Du är inte ensam.

    ReplyDelete
  3. Jag hoppas verkligen att rätt person köper denna våning! Det vore ett kulturellt helgerån att blåsa ut den och fylla den med mainstrem "vitt-fräscht &krispigt". Jag både hoppas och tror att det finns människor som vågar stå för andra ideal än de gängse när det gäller vågskålen mellan bevara, förnya och restaurera en våning av denna dignitet! Tror faktiskt att det skulle bli en succé att blogga om - om rätt person köper vill säga!

    ReplyDelete
  4. Vilken pärla! Hoppas verkligen att de nya ägarna inte renoverar den till en själlös ny-fin lägenhet.
    Susanne

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.