Tailsweep topp

Friday 15 August 2014

me - a chair lover


Jag tycker Blocket är skit. Dyrt och aldrig gör man något fynd. Möjligheten finns ju att lägga in så kallade "stående bevakningar" och då kan man få ett mejl sådär dagen efter någon lagt upp det man söker, och då brukar säljaren bo i en avlägsen krok någonstans i en mindre tätbefolkad del av Sverige. Därför misstänker jag alltid när man läser i inredningstidningarna om de så kallade Blocket-fynden, att de bluffar.
       Men så imorse när jag vaknade hade jag ett mejl om åtta stycken Thonet-stolar för en tusing på Norrmalm. Lät ju för bra för att vara sant, och dessutom fick jag tag på killen som sålde och han bekräftade att de var mina, och att fem av dem var hela. Som grädde på moset, var det precis den modellen som jag var på jakt efter.  


Ja, det var ju lite för bra för att vara sant, fem stycken var knappast hela. Jag tror jag får vara glad om ett par är ok. Men det går säkert att fixa till så att flera blir hela genom att byta lite delar mellan dem och skrapa lite färg.

pics: seventeendoors

Men frågan kvarstår, är det ett fynd då eller hade det varit bättre att gå ner på Östermalm och köpt en i bra skick för ett par lax istället. Det var ju faktiskt bara en jag behövde. Eller ska vi kalla åtta trasiga stolar för en tusing ett Blocket-fynd!? Hur som helst, det är bara att konstatera, jag är en stolälskare.


3 comments:

  1. ich liebe die alten stühle!!!!! alles liebe von angie

    ReplyDelete
  2. Häftiga stolar! Kul att göra ett "Blocketfynd" och att du hittade nåt du letat efter, kram Suss

    ReplyDelete
  3. Grattis! Vilket fynd. Möbler med patina är snyggare än nya( tycker jag). Jättefin modell på stolarna.
    Ha en fin dag Åsa

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.